Paludarium Trilithia - De tre bjerge

Aquaton

Medlem
Personale
Admin

Ferskvand
Nano fisk
Rejer
Aquascape
v2-watermark.jpg


Seriyu-stenene var det naturlige valg til dette akvarieprojekt og fascinerede mig med deres unikke former. Der er få stentyper, der kan præsentere en lignende kontur og udtryk, hvilket gør dem bemærkelsesværdige til at fortælle en visuel historie. Deres ældgamle og majestætiske udseende bidrager til at skabe en episk iscenesættelse af akvariet. 😍

Stenene blev omhyggeligt flyttet og arrangeret for at skabe en indbyrdes forbindelse, der gav indtrykket af, at de havde stået der i årtier, formet af tidens tand og naturens kræfter. Deres ældgamle og storslåede udseende bidrager til at forstærke det billedet af de tre små bjerge. Jeg valgte planter med omhu, med ønsket om at inkorporere røde planter for første gang. Jeg placerede dem i baggrunden og lod HC Cuba dække forgrunden. Derudover anvendte jeg en variation af bucephalandra-arter til at fylde ud mellemrummene. Nu er det blot et spørgsmål om tålmodighed, indtil planterne vokser og fuldender billedet.

Nu efter fire uger med omhyggeligt arbejde er mit akvarie endelig færdigt! Det har haft en måneds tid til at finde sin balance og er nu klar til at byde nogle charmerende nanofisk velkommen. 🐟 Jeg er virkelig glad for det endelige resultat og den rolige atmosfære, det skaber i mit hjem. Det er blevet til et personligt fristed og en stille påmindelse om naturens skønhed. 🌟
 
Back
Top