Hvordan sætter jeg mit mos fast på træet i mit akvarie?

Tobias

Ny medlem
Medlem

Ferskvand
Aquascape
Nano fisk
Rejer
Hejsa
Hvilken mos skal man vælge? Den jeg har nu er taxiphyllum spiky, den vil ikke vokse fast på den rod jeg har.
4.jpeg

Der er CO2 på akvariet.
 
Senest redigeret af en moderator:
Under vandet kan det tage længe før mos fastsætter sig på træet, så her ville det give mening at du fik fat i noget fiskesnor til at binde mosen fast på.

Tag træet ud, smid moset på træet. Snor fiskesnoren rundt om træet et par gange til at moset sidder tæt på træet. Lad det stå i nogle måneder hvor du derefter kan fjerne snoren igen, du kan også lade det være.

Lim bliver ikke så pænt desværre, men det virker også.
 
Senest redigeret:
Jeg bruger fiskesnørre hvis det er usynligt, men jeg bruger oftest sekundtlim baseret på cyanoakrylat, hvilke ikke skader fiskene.. Jeg tager en god tot mos og trykker ned i limen (sørg lige for der er nok, ellers limer du dig selv fast.. Og det har 🤡 her sku gjort mange gange, så derfor den videre rådgivning)
og så smid det i akvariet, alt det overskydende falder selv af og flyder til toppen.
 
Jeg bruger fiskesnørre hvis det er usynligt, men jeg bruger oftest sekundtlim baseret på cyanoakrylat, hvilke ikke skader fiskene.. Jeg tager en god tot mos og trykker ned i limen (sørg lige for der er nok, ellers limer du dig selv fast.. Og det har 🤡 her sku gjort mange gange, så derfor den videre rådgivning)
og så smid det i akvariet, alt det overskydende falder selv af og flyder til toppen.
Tak for det, jeg har valgt at bruge fiskesnøre, har limet en gang men det holdte ikke super godt.
 
Back
Top