Aquasky eller Plant 3.0

HC6400

Ny medlem
Medlem

Ferskvand
Rejer
Hej

Jeg har et 180 liters akvarie med mange planter og ingen co2.
Lige nu har jeg nogle unavngivne led skinner som tidligere ejer har monteret.

De er begyndt at gå ud og det er nok på tide at skifte lyset ud.

Jeg har kigger på Fluvals aquasky og PLant 3.0.
Umiddelbart virker det til, at Plant 3.0 er til mere high-tech akvarier, men kan det også bruges i et akvarie uden co2, uden det bliver fyldt med alger?
Eller skal jeg vælge noget helt andet lys. Budget er maks de 1500 kr som Plant 3.0 koster.

På forhånd tak :)
 
Hej

Jeg har et 180 liters akvarie med mange planter og ingen co2.
Lige nu har jeg nogle unavngivne led skinner som tidligere ejer har monteret.

De er begyndt at gå ud og det er nok på tide at skifte lyset ud.

Jeg har kigger på Fluvals aquasky og PLant 3.0.
Umiddelbart virker det til, at Plant 3.0 er til mere high-tech akvarier, men kan det også bruges i et akvarie uden co2, uden det bliver fyldt med alger?
Eller skal jeg vælge noget helt andet lys. Budget er maks de 1500 kr som Plant 3.0 koster.

På forhånd tak :)
Er det et akvarie med top på, eller åbent til at man kan sætte hvilket som helst mærke på? :D
 
Det er desværre med top på. Men kan godt lave plads i siderne af låget. Det skulle jeg nok også med fluval 😊

Chihiros har også lige udgivet et nyt LED lys til akvarier med top på. Man kan ikke få dem på Chihiros.dk endnu, men Amazonia har dem https://www.amazoonia.dk/chihiros.

Billeder fra amazoonia.
1710779306324.png
 
Mærket er egentligt helt ligegyldigt, bare kvaliteten er god og mine planter trives :)
Jeg vil undersøge det mærke du nævner. Måske kan der være plads til det.
 
Mærket er egentligt helt ligegyldigt, bare kvaliteten er god og mine planter trives :)
Jeg vil undersøge det mærke du nævner. Måske kan der være plads til det.
Jeg kan ihvertfald anbefale Chihiros både for plantevæksten og mulighederne for at tilpasse farve og lysstyrke. Har tidligere haft Micmol, Twinstar og ONF lys, men Chihiros er klart mit go to brand.

Amazoonia har lige uploaded en video af det lys jeg linkede i tidligere post:
 
Back
Top